Genereer meer reserveringen door te adverteren

Doelgericht targetten
Bepaald zelf het budget
Vergroot zichtbaarheid
Vergelijkbare doelgroepen

Adverteren op Google met Google Ads

Altijd bovenaan Google met SEA 

Google biedt de mogelijkheid om binnen bepaalde zoekwoorden betaalde advertenties te plaatsen. Welke zoekwoorden en welke advertenties je daar laat zien, kun je helemaal zelf bepalen. Daarbij is het wel belangrijk om de boodschap op de juiste manier over te brengen. 

Conversies instellen. Meten = weten

Het is belangrijk dat je weet of de advertenties die nu draaien, ook zorgen voor reserveringen, of leads. Daarom is het belangrijk dat binnen Google Ads conversies worden gemeten. Binnen Google Ads en Google Analytics kun je dan zien welke advertentie heeft gezorgd voor reserveringen. Dit opent de mogelijkheid om campagnes waar geen conversies uit terug komt, te verbeteren, of te stoppen.

  Extra: Checken huidige campagnes + uitgebreid verbeterrapport

Heb je zelf al advertenties draaien via Google Ads? Of heb je hier een marketing partner voor? Wij nemen graag een kijkje in de huidige campagnes en komen terug met een rapport en eventuele verbeter of aandachtspunten.

Kom met ons in contact om hulp te krijgen met Google Ads

Gericht adverteren met Facebook Ads

 Advertenties opzetten voor juiste doelgroep

Facebook is in Nederland nog steeds het meest gebruikte socialmediakanaal. Je hebt hier de mogelijkheid om met gerichte targetingmogelijkheden jouw doelgroep aan te spreken. Facebook advertenties kun je op verschillende manieren opzetten, voor websitebezoekers, conversies of naamsbekendheid. Ook kun je voor ieder type bezoeken een eigen boodschap overbrengen. 


 Facebook Pixel toevoegen aan de website

De Facebook Pixel is een analysehulpmiddel waarmee je de effectiviteit van lopende advertenties op Facebook kunt meten. Je krijgt inzicht in acties die bezoekers uitvoeren op je website, ook verzameld het gegevens zoals geslacht, leeftijd en locatie. Ook als je geen advertenties hebt draaien is het goed om deze toe te voegen aan je website, het opent de mogelijkheid om in de toekomst advertenties op te zetten voor de juiste groep mensen.


Kom met ons in contact om hulp te krijgen met Facebook Ads

Remarketing: het meest ultieme wapen

 Remarketing campagnes opzetten op Google

Door gebruik te maken van remarketing kun je gerichte advertenties plaatsen voor bezoekers die al eens op de website zijn geweest. Uit statistieken is te zien dat bezoekers die de website 2 of 3 keer bezoeken, veel vaker een reservering voltooien. Dit komt doordat bezoekers vaak aan het oriënteren zijn en later terug komen om hun reservering af te ronden. Door het opzetten van remarketing campagnes kun jij, op het moment dat deze bezoekers weer gaan zoeken naar een vakantie, opnieuw in de zoekresultaten verschijnen.

 Remarketing campagnes opzetten op Facebook

Door het opzetten van remarketing advertenties op Facebook, kun je bij bezoekers, die al eens op de website zijn geweest, opnieuw in beeld komen. Je kunt verschillende advertenties opzetten voor verschillende groepen bezoekers. Een krachtig voorbeeld hier van is; het aanmaken van een groep bezoekers die de website hebben verlaten in het boekingsproces, een unieke advertenties te tonen. Deze doelgroep kun je dan een unieke advertentie tonen om ervoor te zorgen dat ze hun reservering afronden. Eventueel met een unieke kortingscode, of extra's.

Vragen over remarketing? Neem contact op

Benader de doelgroep met E-mailmarketing

  Verstuur e-mails naar jouw 'fans'

De kracht van e-mailmarketing ligt hem in het feit dat bezoekers zich vaak bewust hebben aangemeld voor het ontvangen van een nieuwsbrief. De ontvangers hoef je niet meer uit te leggen wie je bent en wat je doet. Het uitzoeken hiervan hebben ze vaak al gedaan voordat ze zich hebben aangemeld. Dit opent de mogelijkheid om gerichte acties over te brengen om ze vervolgens een reservering te laten plaatsen.

  TIP: Stuur e-mails naar gasten van voorgaande jaren

De kracht van het softwarepakket van EveryOffice is dat alle reserveringen in het reserveringssysteem staan, ook die van voorgaande jaren. Binnen onze software is er de mogelijkheid om een adressenbestand te maken met bezoekers die voorgaande jaren een vakantie hebben geboekt, maar op dit moment nog niet. Je kunt op deze manier deze gasten een uniek aanbod aanbieden. Dit leidt in veel gevallen tot extra reserveringen

Ondersteuning met e-mailmarketing? Kom met ons in contact

Google Tag Manager inrichten

 Reserveringen doorsturen naar Google Analytics

Op het moment dat er op de website een reservering wordt gemaakt, wil je dit natuurlijk terug zien in Google Analytics. Om de juiste data op de goede manier door te sturen, moeten er hier binnen Google Analytics bepaalde instellingen worden goed gezet. Zoals o.a. een IP filter, zodat mogelijke testbestellingen niet in de bak met echte reserveringen komen, zo hou je nette, accurate data.

 Conversies meten binnen Google Ads

Door het aanmaken van conversies binnen Google Ads kun je meten welke advertenties leiden tot reserveringen. Dit is een essentieel onderdeel bij het optimaliseren van lopende campagnes. 

 Meet aantal klikken op belangrijke elementen

Via Google Tag Manager kun je klikken op b.v. het downloaden van een brochure, het bekijken van een video oid instellen. Zo kun je meten of bezoekers hier gebruik van maken of niet.

Vragen over Google Tag Mananger? Kom in contact

Een greep uit ons portfolio

EveryOffice - Park van de toekomst
EveryOffice - Park van de toekomst
EveryOffice - Park van de toekomst
EveryOffice - Park van de toekomst
EveryOffice - Park van de toekomst
EveryOffice - Park van de toekomst
EveryOffice - Park van de toekomst
EveryOffice - Park van de toekomst
EveryOffice - Park van de toekomst
EveryOffice - Park van de toekomst
EveryOffice - Park van de toekomst
EveryOffice - Park van de toekomst
EveryOffice - Park van de toekomst
EveryOffice - Park van de toekomst
EveryOffice - Park van de toekomst
EveryOffice - Park van de toekomst
EveryOffice - Park van de toekomst
EveryOffice - Park van de toekomst