Westerbergen

De ervaring van vakantiepark Westerbergen

Vakantiepark Westerbergen is een veelzijdig park, met een lange toeristische traditie en een geheel eigen charme. Westerbergen is een echt familiebedrijf en heeft meer dan 300 tourplaatsen, 50+ vaste jaarplaatsen en 140+ huuraccommodaties. Het vakantiepark heeft ook een belangrijke regiofunctie. Zo trekt het park met het binnen- en buitenzwembad en de uitgebreide horecafaciliteiten ook vele bezoekers uit de directe omgeving.

Het vakantiepark is één van de eerste gebruikers van het soft- en hardware pakket, en heeft hierdoor grote inbreng gehad bij het door ontwikkelen van meerdere functies, speciaal gericht op de recreatiebranche. Het bedrijf is geleidelijk aan steeds meer functies van EveryLeisure gaan gebruiken. ‘Op een gegeven moment maakten we het onszelf alleen maar lastig om met meerdere systemen te werken. Alles in één pakket heeft gewoon hele grote voordelen. We zijn daarom met steeds meer overgestapt.’ Het park krijgt regelmatig bezoek van ondernemers die het systeem komen bekijken. ‘Dan zie je weer duidelijk wat je hebt. Als de mensen dan de deur uit lopen zeggen we tegen elkaar ‘het is toch wel een heel erg mooi systeem.’ Hieronder zijn enkele onderdelen van het systeem uitgelicht. 
 

Administratie en agenda

Vakantiepark Westerbergen heeft een zeer uitgebreid horeca gedeelte, met meerdere ruimtes voor feesten en partijen. Om dit in goede banen te lijden is het bedrijf allereerst met de administratie overgestapt op EveryLeisure. ‘De administratie deden we eerder allemaal in outlook en de agenda. Dit was zo lastig om met een team in te werken dat er soms reserveringen werden vergeten’.
 
In EveryLeisure heeft het personeel direct inzicht in alle reserveringen via een centrale agenda. Doordat de agenda gekoppeld is aan personeelsgegevens kunnen de besteedde uren direct worden omgeboekt en gefactureerd. Zo weet iedereen in het bedrijf wat er moet gebeuren, en worden er geen reserveringen of betalingen vergeten.
 

Horeca

De administratie, met alle reserveringen, taken en servicebonnen, is ook gekoppeld aan het kassa- en keukensysteem. Alle belangrijke informatie is hierdoor direct beschikbaar op de werkvloer. Het personeel in het restaurant maakt hierbij gebruik van kassa’s met tafelplattegrond, mobiele kassa’s en touchscreens in de keuken. Doordat alle data samenkomt in één systeem is er ook zicht te houden op de resultaten en persoonlijke prestaties. Zo wordt efficiënt gewerkt in de horeca.
 

Narrowcasting

Bij aankomst op het vakantiepark is het meteen zichtbaar; de informatieschermen bij de receptie en in de horeca. Hierdoor worden allerlei soorten informatie meteen duidelijk onder de aandacht gebracht van de parkbezoeker. Denk hierbij aan het animatieprogramma, weersverwachtingen, nieuwtjes, aankondigingen, zaalverdelingen en openingstijden. Via EveryOffice kan Westerbergen alle mogelijke info zelf in te stellen.
 

Tourniquet bij het zwembad

Het binnen- en buitenzwembad van Westerbergen krijgt veel bezoek van verschillende soorten gasten. Om dit in goede banen te lijden is een slim tourniquet geplaatst, die het zwembad ook toegankelijk maakt voor mindervaliden. Met een kaartje met QR-code kan op de zuil de poort naast het tourniquet worden geopend. Zo kan iedere gast genieten van zwemplezier op het park!
  Vakantiepark Westerbergen is één van de eerste gebruikers van het soft- en hardware pakket en krijgt regelmatig bezoek van recreatieondernemers die het systeem komen bekijken. 'Dan zie je weer duidelijk wat je hebt'. Lees hier wat Westerbergen aan EveryOffice heeft.

Een greep uit ons portfolio

EveryLeisure - Park van de toekomst
EveryLeisure - Park van de toekomst
EveryLeisure - Park van de toekomst
EveryLeisure - Park van de toekomst
EveryLeisure - Park van de toekomst
EveryLeisure - Park van de toekomst
EveryLeisure - Park van de toekomst
EveryLeisure - Park van de toekomst
EveryLeisure - Park van de toekomst
EveryLeisure - Park van de toekomst
EveryLeisure - Park van de toekomst
EveryLeisure - Park van de toekomst